Samarbejdet med SFO'en

Allerede få dage efter sommerferien begiver den nye røde gruppe sig over i SFO’en. Her har vi lov til at lege og kigge ud på skolebørnene igennem vinduerne. SFO’en bliver vores trygge base på skolen, hvor børnene i deres eget tempo kan vænne sig til de kommende omgivelser. I SFO’en møder man både voksne og børn fra skolen.

I maj/juni måned vil der blive fundet datoer, hvor børnehavebørnene vil blive afleveret i SFO’en tre gange og deltage i 0. klasses morgenbånd, og hentet i SFO’en tre gange. Det bliver seks gange i alt, hvor børnehavebørnene, sammen med deres pædagog, får lov til at opleve hvordan dagen starter i SFO’en og ligeledes hvordan den afsluttes. Børnehavebørnene lærer derved systemerne og reglerne i SFO’en at kende, derudover får de også sat ansigter på de pædagoger som er i SFO’en og de andre børn.

Lige inden sommerferien vil der blive afholdt en afslutning for vores børnehavebørn på skolen, og til denne afslutning vil pædagogerne fra SFO’en også deltage. Her får børnene lov til at opleve de nye pædagoger helt tæt på, uden andre skolebørn.

Dette samarbejde gavner både jeres børn, og også jer som forældre. I kan som forældre møde pædagogerne i SFO’en, og I lærer også som forældre systemerne at kende, hvilket forhåbentlig også vil skabe en tryghed hos jer, og den tryghed vil smitte af på jeres børn.